چگونه از تلویزیون خود نگهداری کنیم

آموزش نحوه صحیح نگهداری و استفاده از تلویزیون به منظور حداکثرسازی عمرمفید تلویزیون

 

هدف این نوشته آشناسازی همطنان عزیز با نحوه صحیح نگهداری از تلویزیون به منظور حفاظت دستگاه از خرابی و حداکثرسازی عمر تلویزیون می باشد،به این دلیل در راهنمای نگهداری از تلویزیون ابتدا عمده دلایل خرابی تلویزیون و نحوه پیشگیری از بروز آن شرح داده می شود.

ضربه:

ضربه یکی از اصلی ترین دلایل خرابی های تلویزیونهای LEDدر ایران است که در حین حمل،نصب و یا در دوران استفاده در منزل صورت می گیرد.

در اثر ضربه معمولا پنل تلویزیون دچار ترک و آسیب دیدگی می گردد که موجب ایجاد خطوط نامنظم رنگی بر روی تصویر شده و در ادامه تصویر تلویزیون قطع می گردد.

حمل تلویزیون:

حمل تلویزیون ترجیحا باید با کارتن باشدو اگر کارتن نیست باید در حین بلند کردن مواظب بود تا فشاری بر پنل شیشه ای دستگاه وارد نشود.

نصب تلویزیون بر روی دیوار:

تا حد امکان نصب تلویزیون بر روی دیوار توسط کارشناس مربوطه صورت گیرد و در حین نصب به جنس دیواری که تلویزیون بر روی آن نصب می گردد دقت گردد که آیا توانایی تحمل وزن تلویزیون را د ارد یا خیر؟

آب خوردگی تلویزیون:

عمده مشکل آب خوردگی تلویزیون در ایران در حین تمیز کردن تلویزیون ذدر منازل ایجاد می گردد،به منظور پیشگیری از خرابی تلویزیون در حین تمیز کردن باید حدالامکان از مایعات در تمیزکردن تلویزیون استفاده نگردد،دستمال خشک پنبه ای به تنهایی برای تلویزیون کافی است،دقت گردد تلویزیون قبا از تمیز کردن بهتر است مدتی کار کند تا دستگاه گرم گرددسپس اقدام به خاموش کردن و تمیز کردن پنل تلویزیون کرد.

در اثر آب خوردگی پنل تلویزیون آسیب دیده و خطوط عمودی رنگی بر روی تصویر در محل آب خوردگی ایجاد می گردد.

اتصال تلویزیون به برق:

با توجه به نوسانات برق در ایران و احتمال آسیب دیدن تلویزیون در اثر این نوسانات بهتر است با تهیه یک دستگاه محافظ برق ویژه تلویزیون از آسیب دیدن تلویزیون در اثر نوسانات برق پیشگیری کرد.

سوختن بردهای پاور و main و بک لایت تلویزیون در اثر نوسانات برق شهری ایجاد می گردد.

میزان نور تلویزیون در حین استفاده:

هرچه نور زمینه تلویزیون در حین استفاده کمتر باشد عمر LED بکلایتها بیشتر می گردد چرا که با کمتر شدن نور زمینه میزان ولتاژ LED ها کمتر شده و با کاهش ولتاژ کاری عمر بکلایت بیشتر می گردد.

در اثر سوختن بک لایت تلویزیون نور تلویزیون و در نتیجه تصویر قطع می گردد در حالتی که تلویزیون صدا دارد.

تهیه و تنظیم توسط مرکز پژوهش ال جی کار

مقالات مرتبط:

تعمیر تلویزیون ال جی 

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی 

تعمیر تلویزیون در منزل

خرید تلویزیون خراب و پنل شکسته

دیدگاهتان را بنویسید

انتخاب نمایندگی

ثبت آنلاین درخواست ارسال کارشناس

مدل تلویزیون